kirstenskaarup.dk

mandag

26

august 2013

0

KOMMENTARER

grov bønnehummus

Skrevet af , Posted in frokostretter

hummus fuld af sunde fibre 

grov bønnehummus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

grov bønnehummus

3 dl kogte kidneybønner eller brune bønner

3 dl kogte  kikærter

olivenolie

1 økologisk citron

2-3 spsk tahin (sesampasta)

2-3 fed hvidløg

evt. chili (pulver eller flager)

evt. spidskommen

 

Purér bønner og kikærter i køkkenmaskinen sammen med ca. ½ dl olivenolie, saft af ½ citron, tahin og et lille drys salt. 

Kom så meget vand ved, at maskinen kan køre.

Tilsæt 2 tsk reven skal af citronen samt de pressede hvidløg.

Du kan sagtens tilsætte mere olie, men det er som bekendt en fed sag. Vil du have hummusen mere lind, så rør evt. lidt mere vand i.

Du kan smage pureen til med chilipulver (eller tørrede chiliflager) og spidskommen.

_

grov bønnehumus 1

grov bønnehummus 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly
It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterEmail this to someone
Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *